Ray-Ban in de showbizz

  • Geplaatst op
  • Door Freek van Aerle
  • 0

Ray-Ban en de show business

 

Ray-Ban is een stoer, elegant en moderne zonnebril. Het merk Ray-Ban wordt in vele films en tv series gedragen, en is zeer geliefd onder de celebraties. Dat Ray-Ban een wereldwijd bekende merk zonnebril is, komt omdat het in vele films en tv series gedragen wordt door de spelers.

James Bond is 1 van de films waarin de Ray-Ban met regelmaat voorbij komt. Ook de hoofdrolspelers dragen Ray-Ban buiten het draaien van de film. 

 

Die another day. James Bond film

 

Miranda Frost (Rosamund Pike) draagt in de film “Die another day” een zwart Ray-Ban RB41222. Deze zonnebril draagt ze in de scene, waar ze aan het wachten is bij Buckingham Palace in Londen op Gustav Graves.

 

De zonnebril heeft een zwarte montuur (code 601) en de brilglazen zijn grijs/ groen (code 71), ook verkrijgbaar in grijs/ gradiënt (code 8G). Deze zonnebrillen worden niet meer geproduceerd bij Ray-Ban. Dat betekend dat deze onder de vintage zonnebrillen vallen.

 

Licence to kill

 

In de “Licence to kill” draagt Franz Sachez ( Robert Davi ) een Ray-Ban Wayfarer, deze bril is een veel gevraagde bril en niet meer weg te denken in de modewereld.

Een moderne versie daarvan is Ray-Ban 2140, lijkt erg veel op die van de jaren '80 Wayfarer model. Die ook gedragen wordt door Madonna in de clip van “like a virgin” wanneer ze met de gondel door de kanalen van Venetië gevaren wordt.

 

U ziet de zonnebril van Ray-Ban Wayfarer nog een keer verschijnen in de voorheen vermelde film “Licence to kill” Franz Sachez zit dan in de helikopter wanneer hij vanuit zijn villa vertrekt naar de olympische meditatiën instituut, ook ziet u de zonnebril wanneer hij daar arriveert.

 

De jaren '80 Ray-Ban Wayfarer was gemaakt door Bausch & Lomb en liet een B&L Ray-Ban USA inscriptie aan de binnenkant van de neusbrug zetten. De Wayfarer 2 is de grotere versie van de Wayfarer uit de jaren '80.

 

Ray-Ban Wayfarer

 

De Wayfarer was een erg populaire montuur in de jaren '80. Het verhaal van de Wayfarer gaat terug naar de datum 1952 toen de montuur werd ontworpen.

 

Ray-Ban tekende een contract die per jaar verlengt werd, dat was een contract van 50.000 dollar per jaar. Die hij sloot met de Unique Product Placement of Burbank Californië. Zodat ze in films en tv series geplaatst werden.

Tussen 1982 en 1987, verscheen Ray-Ban zonnebrillen in meer dan 60 films en tv series per jaar.

 

Tom Cruise en Ray-Ban

 

Ook ziet u de bekende acteur Tom Cruise de Wayfarer dragen in de film “Risky Business” dit bracht tot een begin van een enorme vraag van Wayfarer waarvan er maar liefst 360.000 Ray-Ban Wayfarer werd verkocht in een jaar tijd. 


Meer Ray-Ban aanwezig in de show business

 

Door Miami Vice, Moonlighting en the Breakfast Club, was de verkoop tot aan de 1,5 miljoen bereikt.

Ook in de muziekwereld is de Wayfarer heel erg populair.

Zoals Michael Jackson, Billy Joel, Madonna, Elvis Costello en nog veel meer beroemdheden, die de Ray-Ban droegen.

 

Bausch & Lomb 

 

In de jaren '80, was Ray-Ban bezit van Bausch & Lomb. Maar in 1999 was het merk doorverkocht aan de Luxottica groep, die de Ray-Ban nu nog in bezit hebben. De Bausch & Lomb produceerde Ray-Ban Wayfarer zonnebrillen met de merk B&L Ray-Ban USA aan de binnenzijde van de brug op de neus, ook bij Wayfarer en Wayfarer 2.

 

Het model wat in de James Bond film gedragen wordt de “Licende to kill”  lijkt op de Wayfarer 2 (wat een beetje groter is qua model).

Maar sinds de modellen verandert zijn door de jaren heen, is het moeilijk te zien met wat voor exacte type de zonnebril is, daarvoor moet u de bril van dichtbij zien.

Want het frame die in de film wordt gebruikt heeft de merk aan de binnenkant van de zonnebril zitten. Vele vintage Wayfarers hebben een metalen montuur en daar staat de logo op het pootje van de bril. Het is voortaan zo dat op de Ray-Ban van tegenwoordig het merk op de brilglazen staat.

 

 

 

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »